webcontent-cms

Začínáme se systémem

WebContent Emailing nabízí řešení pro pofesionální tvorbu e-mailů, správu e-mailové kampaně, budování databázi příjemců a analýzu dosažených výsledků.

Tento návod má za úkol seznámit uživatele s naším systémem a pomoci s prvotními kroky.

První krok

Pro práci se systémem WebContent Emailing není zapotřebí stahovat nebo instalovat žádný software do počítače. Přístup k systému je prostřednictvím internetového prohlížeče. Pro práci doporučujeme využívat prohlížeče Firefox nebo Google Chrome.

Základní kroky

Před samotnou tvorbou e-mailové kampaně je nejprve nutné vytvořit skupiny příjemců na které mají být kampaně rozesílány. Kampaň bez skupiny příjemců nelze rozeslat.

Skupiny příjemců

E-mailové kampaně mohou být rozesílány na vybrané skupinu příjemců (systém umožňuje rozesílat kampaně na více než jednu skupinu).

Každá skupina obsahuje databázi příjemců, kteří se dají přidávat po jednom nebo je importovat. Import se provádí prostřednictvím .CSV (položky oddělené středníky) nebo z externího zdroje (.CSV, .XML, JSON). Externí import lze automatizovat a to podle intervalu, času nebo data.

Samozřejmostí při importu je odstranění duplicitních a nevalidních e-mailů. Tyto e-maily jsou zobrazeny v revizním souhrnu, který se zobrazuje po každém importu kde uživatele navíc informuje o počtu importovaných příjemců, celkovém počtu příjemců ve skupině, dobu trvání importu a odkaz na seznam duplicitních nebo nevalidních e-mailů.

Základní vlastnosti skupin a příjemců

  • neomezený počet skupin
  • automatický import z externího zdroje
  • neomezený počet příjemců ve vybraných skupinách
  • detailní informace u každého příjemce
  • doplnění vlastních atribut ke každému příjemci
  • personalizace příjemce - volba oslovení
  • volba stavu každého příjemce (aktivní - systém odesílá e-mail v rámci kampaně pouze u tohoto stavu příjemce, neaktivní a odhlášený - v případě těchto dvou stavů není odeslán e-mail v rámci kampaně)
  • zobrazení statistik skupin a jednotlivých příjemců (u jednotlivých příjemců lze zobrazit detialní historii všech obdržených e-mailů včetně aktivity příjemce u jednotlivých kampaní)

Šablony e-mailu

Šablony jsou nosnou kostrou rozesílaných e-mailů, obsahují důležité informace pro e-mail jako jsou: titulek e-mailu, typ kódování, styly pro jednotlivé prvky, značky pro zobrazení bloků v e-mailové kampani a celou řadu důležitých informací. Správné nastavení šablony proto doporučujeme nepodceňovat.

V systému jsou nastaveny 3 základní šablony v responzivním designu a to znamená, že se správně zobrazí jak mobilních zařízeních, tak i klasických počítačích. Pokud máte zájem o šablonu ve vlastním designu firmy nebo e-shopu doporučujeme využít naší nabídky a nechat si vytvořit šablonu přesně na míru.

Bez šablony nelze kampaň odeslat!

Založení kampaně

Obsah kampaně je spravován vestavěným WYSIWYG editorem, který je velmi podobný editoru znamého z kancelářského balíku MS Word. S pomocí editoru jednoduše můžete formátovat text a odkazy. Editor umožňuje kromě klasických funkcí i vkládání obrázků, HTML prvků, tabulek, ale i značek pro zobrazení kampaně v prohlížeči, pro odhlášení příjemce nebo jeho oslovení.

Samozřejmostí je možnost připojení příloh jednorázově nebo výběrem z centrálního úložiště na serveru.

Základní vlastnosti kampaně

  • volba interního názvu kampaně pro lepší orientaci v systému mezi ostatními kampaněmi
  • definice předmětu e-mailu (může se lišit od interního názvu)
  • možnost definování jména a e-mailu odesílatele
  • možnost definování jména a e-mailu pro možné odpovědi
  • rozesílání na více skupin příjemců s možnosti filtrování dle vlastních atributů nebo podle města, a dalších parametrů.
  • úprava a vyčištění textu vkládaného z MS Word
  • vložení značky pro webovou verzi e-mailu dostupnou přes prohlížeč (v případě špatného zobrazení v e-mailovém klientovi)
  • vložení značky pro odhlášení příjemce e-mailu
  • vložení značky pro personalizaci e-mailu formou oslovení
  • možnost volby šablony
  • nastavení informačního e-mailu po odeslání kampaně všem příjemcům
  • možnost zvolit pro kampaň personifikovaný odhlašovací e-mail - nebude odeslán standardní formát e-mailu po odhlášení
  • možnost přiřadit ke kampani uživatele, kteří budou mít po odeslání kampaně přístup do statistik dané kampaně

Sledování statistik a jejich vyhodnocení

Díky statistikám dokážete jednoduše a efektivně vyhodnotit úspěšnost a efektivnost odeslané kampaně.

Základní ukazatele statistik

  • počet odeslaných a doručených e-mailů
  • přehled nedoručitelných e-mailů a důvod nedoručení
  • počet přečtených e-mailů v internetovém prohlížeči nebo e-mailovém klientovi (unikátní a celkový počet zobrazení)
  • seznam odkazů v e-mailu a přehled e-mailů s proklikem (unikátní a celkový počet kliknutí)
  • seznam odhlášených e-mailů včetně % vyjádření a času po jaké době se příjemce odhlásil od doručení
  • historie všech odeslaných kampaní

Uživatelské rozhraní a funkce systému WebContent Emailing

cta-back1

Nespokojte se s kompromisy - systém který roste s vámi!

Zanechte nám svůj e-mail, budeme vás informovat!

Na začátek stránky